Сьогодні, 13:36 Херсонці Це багатошарова проблема, яку ми вже не раз обговорювали й під час аналізу цьогорічної вступної кампанії, й під час формування стратегічних документів для розвитку Херсонської області та міста, — розказав голова комісії з розвитку людського капіталу Херсонської облради, ректор ХДУ Олександр Співаковський:
— На виконання рекомендації останньої Ради ректорів закладів вищої освіти Херсонщини зустрілися робочою групою в складі ректора Херсонського національного технічного університету Юрія Бардачова, начальниці управління освіти й науки Херсонської обласної державної адміністрації Тетяни Юшко, начальниці управління освіти Херсонської міської ради Наталья Журженко, директора Херсонського регіонального центру оцінювання якості освіти Максим Кирпенко, начальниці Державної служби якості освіти в Херсонській області Елена Данилова. До нас долучилися керівники найкращих закладів освіти обласного центру – директор фізико-технічного ліцею Николай Бабенко, директорка Херсонського академічного ліцею імені О.В.Мішукова Галина Бибик, директорка спеціалізованої школи №30 Оксана Барнаш, ряд інших фахівців. Вони мають унікальний досвід створення результативних шкіл, ліцеїв, гімназій, на який і треба спиратися.
Як зупинити відтік молоді – на це питання не може бути простої відповіді. У нас точно немає залізної завіси і будь-якими адміністративними заходами ми не змусимо абітурієнтів Херсонщини вступати до наших вишів. Але ми всі разом можемо збільшувати критичну масу дітей, які мають гарну освіту, знають фізику, математику, біологію, хімію, іноземні мови.
Частина з них завдяки широкому конкурсу та відкритим кордонам все одно навчатиметься поза межами області, але значна частина все ж таки залишиться. Запевняю, ці процеси моніторять інвестори, представники ІТ-компаній зокрема. Минули ті часи, коли ІТ-сфері були потрібні лише програмісти, зараз діджитал у всіх сферах життєдіяльності, тому й фахівці потрібні різні. Ми в цьому аспекті — унікальна з точки зору ресурсного потенціалу область, а можемо стати ще й цікавими в кадровому аспекті.
Запропонував разом проаналізувати ситуацію та визначити конкретний інструментарій, який дозволить з одного боку підтримати вчителів, заохотити їх передавати знання, самовдосконалюватися, а з іншого – охопити якомога більшу кількість дітей поглибленим вивченням точних, природничих наук та іноземних мов. Певні кроки можливо запровадити на місцевому рівні в наших херсонських школах та у школах громад.
Наприклад, як у Києві встановлювати надбавки вчителям. Звичайно, що доведеться вносити якісь законодавчі ініціативи, наприклад, створення пілотного проєкту на рівні Херсона або області. Буде й супротив окремої категорії батьків, які скаржитимуться на перевантаження дітей – у них має бути право вибору. Багато нюансів, але надихає те, що навколо бажання підвищити рівень освіченості учнів Херсонщини об’єдналися небайдужі люди, фахівці своєї справи, ті, від кого залежить прийняття рішень та формування громадської думки. Отже, рухаємося далі!