У засіданні взяла участь голова Запорізької обласної ради Олена Жук.
На порядок денний першого в цьому році засідання колегії були винесені питання щодо показників виконання місцевих бюджетів області у 2022 році, особливості роботи промислових підприємств регіону в умовах воєнного стану, а також обговорення плану дій органів виконавчої влади з відновлення деокупованих територій.
Як зазначив директор Департаменту фінансів ЗОВА Сергій Ведмідь, загальна сума виконання планів обласного бюджету минулого року склала лише 77,3% від запланованих надходжень. Зменшення планових показників були зумовлені зниженням економічної активності через військові дії та окупацію територій. Однак, з обласного бюджету за звітний період були профінансовані 26 обласних програм. Пріоритетні напрямки фінансування визначені викликами воєнного стану – підтримка військових частин та підрозділів територіально оборони, цивільного захисту населення, заходи, пов’язані з гуманітарними потребами, галузь охорони здоров’я та соціального захисту населення.
Щодо виконання показників місцевих бюджетів, з 67 територіальних громад зниження надходжень відбулося в 63 громадах. З усім тим попри складну ситуацію територіальні громади отримали додаткову фінансову допомогу з обласного бюджету. Це дозволило забезпечити захищені статті витрат, зокрема, виплату заробітної плати працівникам бюджетних установ.
Детально доповідачі зупинилися на показниках роботи промислових підприємств області, сільського господарства, транспортної системи тощо. Обговорили можливі шляхи відновлення та механізми фінансування відбудови доріг, інфраструктури та житлового фонду після деокупації територій області. Як було зазначено, новий бюджетний рік також буде складним, прогнозується подальше зменшення надходжень до місцевих бюджетів. Разом з тим основна задача та надія на поточний рік – перемога й визволення всіх населених пунктів Запорізької області.Тож пріоритетними напрямками залишатимуться підтримка ЗСУ, забезпечення оборони та захисту населення.
Відділ комунікацій Запорізької обласної ради