0
Дослідники наукової мережі ім. Фраунгофера (Fraunhofer) представили автономний компактний модуль вилучення водню з води за допомогою енергії Сонця. Модуль підтримує просте масштабування. Зі 100 м2 модулів на рік можна отримати 30 кг водню, що забезпечить середньостатистичного легкового автомобіля пробіг до 20 тис. км.
Запропонована німецькими фахівцями розробка використовує ефект фотоелектрохімічної каталізації. Це не електролізер, який розщеплює воду на кисень та водень за допомогою електричного струму, хоча звичайні сонячні панелі також убудовані в даний модуль. Енергія, що виробляється сонячними панелями, використовується для «турбонаддува», що прискорює реакцію з вилучення водню з води.
Основну роботу з розщеплення води на кисень і водень виконує каталізатор, виготовлений з майже звичайного листового скла. На скло методом осадження у вакуумі наносяться спеціально підібрані матеріали, плівка яких виходить не товщі за кілька нанометрів з кожного боку. Точність нанесення також відіграє роль збільшення ефективності каталізатора, як і вибрані для цього напівпровідникові матеріали.
Коли сонячне світло падає на скло, короткохвильове випромінювання поглинається на його зовнішній поверхні та виробляє кисень. Довгохвильове випромінювання проникає всередину і на внутрішньому покритті виробляє водень. Обидва гази розділені перегородкою і збираються окремо. При розмірах робочої поверхні модуля 50 см2 поле з модулів площею 100 м2 дозволить щороку виробляти до 30 кг екологічно чистого водню. Для автомобіля на водневому паливі це забезпечить пробіг від 15 000 до 20 000 км.
Додамо, фотоелектричні каталізатори – це винахід не сьогодення. Але вони завжди мали одну серйозну проблему — дуже швидке знос. Як із цим справи у німецьких модулів, не уточнюється.