Нове дослідження в галузі менеджменту надає керівникам компаній інформацію про те, як досвід роботи впливає на співробітників, які взаємодіють з ШІ. У дослідженні «Друг чи ворог? Об’єднання штучного інтелекту та працівників із різним досвідом» розглядається вплив двох основних типів людського досвіду роботи (вузький досвід, заснований на конкретному обсязі завдань, і широкий досвід, заснований на стажі) на динаміці команди людина-AI.
«Ми розробили рішення штучного інтелекту для кодування медичних карт у публічній компанії та провели польове дослідження серед інтелектуальних працівників», — каже Вейгуан Ван з Університету Рочестера та провідний автор дослідження. «Ми були здивовані тим, що знайшли під час дослідження. Різні виміри досвіду роботи мають чітку взаємодію зі штучним інтелектом і відіграють унікальну роль у команді людини та штучного інтелекту».
«Хоча хтось може подумати, що менш досвідчені працівники повинні отримувати більше користі від допомоги штучного інтелекту, ми виявили протилежне: штучний інтелект приносить користь працівникам з більшим досвідом виконання завдань. Одночасно старші працівники, незважаючи на їхній більший досвід, отримують менше від штучного інтелекту. ніж їхні молодші колеги», — говорить Гуодон (Гордон) Гао з бізнес-школи Джонса Хопкінса Кері та співавтор дослідження.
Подальше дослідження показує, що відносно нижче підвищення продуктивності завдяки штучному інтелекту є результатом не старшинства як такого, а скоріше їхньої більшої чутливості до недосконалості ШІ, що знижує їх довіру до ШІ.
«Цей висновок створює дилему: співробітники з більшим досвідом мають кращий потенціал для використання штучного інтелекту для підвищення продуктивності, але старші співробітники, які беруть на себе більшу відповідальність і піклуються про організацію, як правило, ухиляються від штучного інтелекту, оскільки бачать ризики покладатися на штучний інтелект. Як наслідок, вони неефективно використовують штучний інтелект», — каже Ріту Агарвал із бізнес-школи Джона Хопкінса Кері, співавтор дослідження.
Дослідники закликають роботодавців уважно розглядати різні типи та рівні досвіду працівників при впровадженні ШІ в роботу. Нові працівники з меншим досвідом виконання завдань перебувають у невигідному становищі при використанні ШІ. Водночас старші працівники з більшим організаційним досвідом можуть бути стурбовані потенційними ризиками, пов’язаними з ШІ. Вирішення цих унікальних завдань є ключовим для продуктивної команди людини та ШІ. Джерело