З початком війни українці стали менше купувати в інтернеті. Якщо в грудні 2021 року регулярні покупки онлайн робили 77% людей, то влітку 2022 вже тільки 54%. Про це йдеться у дослідженні OLX, опублікованому на сайті Мінфіну.
Водночас покупці стали ще частіше замовляти товари з мобільних телефонів (76% порівняно з 67% в кінці 2021) та втричі більше користуватися доставлянням.
За даними опитування CBR найбільш активними онлайн-покупцями є українці, які вже повернулися додому. Після 24 лютого вони частіше за інших купували техніку, косметику та товари для догляду за собою, харчові продукти, аксесуари та меблі. Це переважно жителі Півночі та Центру України, а також столиці.
Респонденти, які нікуди не виїжджали, більше за інших робили спонтанні покупки в Інтернеті та з початку війни частіше замовляли медичні препарати. Переважно це були жителі невеликих населених пунктів, а також Західного та Центрального регіонів.
Ті, хто були вимушені переміщатись через війну, більш виважено ставились до вибору товарів і частіше за інших купували онлайн будівельні матеріали.
Частка тих, хто взагалі припинив шопитися в онлайні, зменшилася за рахунок жителів Півдня, жінок старше 46 років, незайнятих або з низьким рівнем доходу. Серед причин найчастіше називали відсутність потреби в таких покупках (24%), фінансові труднощі (23%) та проблеми, пов’язані з війною (11%).
У червні-липні покупці найчастіше цікавилися на OLX категоріями:
- Електроніка — 194,6 млн відгуків на опубліковані оголошення;
- Дім і сад — 190,2 млн відгуків;
- Мода і стиль — 121,2 млн відгуків.
Найпопулярнішими товарами для потенційної покупки в цих категоріях були телефони та аксесуари до них, товари для будівництва і ремонту, а також товари для краси/здоров’я.
Успішні онлайн-покупки за даними OLX Доставка були в категоріях Електроніка, Мода і стиль та Дитячі товари.
Серед основних причин зробити онлайн-покупку, згідно з опитуванням CBR, були:
- ціна, нижча, ніж у звичайному магазині (58% опитаних онлайн-покупців);
- економія часу (46%);
- доставляння товару (29%).
Середній чек покупок незначно змінився з 2021 року. У червні-липні середній розмір покупки склав 740 гривень. Традиційно найбільше витрачали на електроніку: середня вартість замовлення збільшилася на 100 грн. Найменший чек, як і раніше, на дитячі товари. Однак у порівнянні з 2021 роком, він знизився на 61 грн.