Електронний квиток розпочинає працювати у тестовому режимі.
Фото: Олександр Мазуренко
Від сьогодні, 13 січня у Львівській МТГ стартує запуск першого етапу впровадження електронного квитка. Поки взаємодіятимуть з пільговими категоріями мешканців громади. Як повідомляв керівник департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури ЛМР Олег Забарило під час стріму Tvoemisto.tv, фіналізують переговори з потенційними операторами, які допоможуть розмістити обладнання (апарати з продажу квитків) у близько 400 локаціях міста, зокрема, аеропорту, вокзалі, автостанціях, ТРЦ, зупинках тощо.
Читайте також: День Х. коли у Львові запрацює е-квиток і чому не з 13 січня
У Центрі обслуговування пасажирів активно приймають документи та видають їх мешканцям. Додамо, що через ажіотаж напередодні 13 січня мешканцям доводиться стояти у черзі за картками у Центрі обслуговування пасажирів. Зі слів Олега Забарила, паралельно до видачі карток «ЛеоКарт» працівники ЛКП «Львівавтодор» щоночі перевіряли валідатори в депо, щоби з 13 січня пільговики змогли валідувати картки без технічних збоїв і проблем. Перелік локацій, де у Львові можна оформити пільгові транспортні картки, дивіться тут.
Упродовж перших двох місяців після запуску е-квитка пільговики повноцінно мають перейти на валідацію своїх карток. Пасажири пільгових категорій замість пенсійних, студентських чи інших посвідчень для безкоштовного проїзду мають мати пластикові картки та завалідувати їх. За цим стежитимуть контролери, однак у перші тижні впровадження е-квитка нікого не штрафуватимуть.
Що стосується пасажирів, які платитимуть за проїзд, то впродовж першого кварталу вони теж повинні будуть перейти на безготівкову оплату. Після завершення цього процесу планують перейти на оплату роботи транспорту з міського бюджету. Зі слів Олега Забарила, це буде фінальним етапом цього року.
Читайте також: Коли пасажирів у Львові почнуть штраафувати за проїзд у транспорті без е-квитка
Понад 780 транспортних засобів, що курсують територією Львівської МТГ, обладнані валідаторами. Поки триває повторна перевірка, аби вони коректно працювали.
Додамо, що 11 січня мешканцям презентувати попередню версію мобільного застосунку LeoСard, яким користуватимуться вже на наступному етапі впровадження е-квитка всі інші пасажири, окрім пільгових. Пільгові отримуватимуть лише пластикову картку і валідуватимуть її для проїзду.
Детальніше про всі картки, ціни та пільги на проїзд з 13 січня читайте в матеріалі.
Нагадаємо, запровадити е-квиток у львівському транспорті намагалися ще у 2012 році. Тоді для цього навіть знайшли латвійську компанію-інвестора «Ригас-Карте», з якою мали б створити спільне підприємство, але цього так і не зробили.
Новий етап роботи над е-квитком розпочали у 2015 році, коли підписали меморандум із ЄБРР. У серпні 2017 року ЛКП «Львівавтодор» підписав кредитну угоду та оформив фінансування. Відтоді тривали тендерні процедури.
У березні 2020 року ЛКП «Львівавтодор» та чесько-український консорціум компаній Mikroelektronika spol s r.o. та SoftServe – Municipal Technologies LLC підписали угоду про впровадження електронного квитка. Згідно з попереднім графіком, від підписання договору до прийому в експлуатацію мало минути 74 тижні.
Вартість послуг із запровадження системи е-квитка у Львові становить 9 мільйонів 167 тисяч євро, 25% від суми отримає SoftServe.