Автор: Валентин Фіголь.
Ціни на пальне залишаться стабільними попри повернення акцизу на його продаж, заспокоює українців Сергій Куюн, директор Консалтингової групи «А-95», фахівець з ринку пального.
Верховна Рада України повернула скасований у березні 2022-го акциз на пальне. Тепер акцизна ставка для бензину, дизеля та біопалива – 100 євро, для газу – 52 євро. Для закупівлі палива для потреб Міноборони акциз залишився нульовим.
Сергій Куюн
Акциз на пальне – це податок, а будь-яка держава живе коштом податків, нагадав українцям С. Куюн: «Тому їх повернення – логічний та очікуваний крок, хоча ніхто їх платити не хоче та не любить».
Акциз на бензин та дизель складе 4 грн/л, на автогаз – 2 грн, підрахував експерт. Це 7-8% від кінцевої ціни на АЗС.
«До війни це навантаження на бензині було 40%, дизелі – 25%, газі – 15%. Для розуміння – у Європі податкове навантаження на пальному сягає 70%», – порівнює пан Куюн.
Акциз було повернуто частково – ці ставки в середньому у півтора раза менші, ніж були.
«Цільове призначення акцизів, згідно з ухваленим законопроєктом №7669 – відбудова, ремонт та утримання дорожньої інфраструктури. В цьому зацікавлена й економіка, й приватні автовласники, й армія», – нагадав директор «А-95».
«Підвищення цін на АЗС не буде, – прогнозує експерт ринку пального. – Так, акциз збільшить закупівельну вартість, але у вересні вона знизилась через падіння світових цін на нафту та нафтопродукти. Ціни на бензин та дизпальне залишаться стабільними. Можливе незначне подорожчання автогазу – в межах 1 грн/л».
Через високий видобуток газоконденсату, знищення легальних НПЗ та високі закупівельні ціни по імпорту в Україні «відбувся ренесанс міні-НПЗ», каже С. Куюн. Їхній часто низькоякісний продукт затопив усю країну.
«Зараз з’являється акциз, який ці “вітчизняні виробники” сплачувати не збираються. Тому разом зі споживачем буде страждати також бюджет країни», – прогнозує експерт. І попереджає автомобілістів: «Будьте уважні, пильнуйте за маркуванням пального (його клас має бути позначений на стелі АЗС та документах у куточку споживача). Не “ведіться” на низьку ціну, пам’ятайте про погану “юшку”. Після споживання такого пального, ремонт авто обійдеться вам дуже дорого, особливо зараз».