російські авіакомпанії відмовляються повертати понад 400 літаків і низку авіазапчастин, які вони орендували у західних компаній. Через це лізингові компанії подають страхові претензії на близько 10 мільярдів доларів.
Про це пише The Washinghton Post з посиланням на дані платформи авіаційної аналітики Cirium.
Наразі росія покладається на літаки Boeing і Airbus, які виготовлені за кордоном і належать західним лізинговим компаніям. З 968 літаків російського комерційного парку перед повномасштабною війною проти України 515 належали неросійським лізинговим компаніям.
Запроваджені проти рф санкції вимагали від західних компаній розірвати договори оренди з росією та відкликати свої літаки. Компаніям також заборонили продавати нові літаки, запчастини чи програмне забезпечення до рф, обслуговувати російські літаки або надавати їм онлайн-оновлення програмного забезпечення. Заборонена навіть заправка орендованого літака Boeing.
Однак у березні президент росії володимир путін підписав закон, який дозволяє авіакомпаніям залишати іноземні літаки для використання на внутрішніх рейсах. За даними Cirium, наразі західним компаніям повернули лише близько 80 із 515 літаків, які орендувала росія.
Консультант американської компанії AeroDynamic Advisory Майк Стенґел розповів, що спільнота орендодавців у цілому визнала той факт, що більшість літаків, які вони розмістили в росії, їм не повернуть.
Рісто Маетос, виконавчий директор естонської авіаційної компанії, яка не змогла повернути кілька двигунів з росії, зазначив, що санкції проти рф можуть допомогти у довгостроковій перспективі. Але зараз вони виявилися не такими болючими, «як мали бути».