Депутатка міської ради Катерина Шамардіна провела чергове засідання міжвідомчої робочої групи з питань сім'ї, демографічного розвитку, гендерної рівності 22 червня, сповіщає Кропивницька міська рада. На порядку денному засідання — питання формування гендерно чутливого середовища в освіті в місті і в регіоні загалом.
— Стратегія впровадження гендерної рівності у сфері освіти до 2030 року, покликана наблизити сферу освіти в Україні до європейських стандартів загалом, і до стандартів захисту прав людини зокрема. І, звісно ж, формувати гендерну рівність в суспільстві змалечку через здобуття освіти, адже освіта якраз і впливає безпосередньо на формування особистості. Попередньо ми вже розглядали цю тему, готували і рекомендації від нашої групи. Але робота триває, аби принципи Стратегії були більш широко представлені і в міській програмі, — наголошує Катерина Шамардіна.
На засідання робочої групи запросили директорку департаменту освіти і науки обласної військової адміністрації Ельзу Лещенку, яка якраз і ділилася досвідом як цю роботу налагоджено на рівні області. Вона розповіла, що на рівні області є розпорядження про організацію виконання заходів на 2023-2024 роки з реалізації Стратегії, де, окрім самих заходів, визначено співвиконавців, прописано напрямки роботи тощо. Серед заходів реалізації Стратегії на Кіровоградщині визначено: проведення гендерно-правової експертизи нормативної бази у сфері освіти з подальшим внесенням відповідних змін до цієї бази, розробку освітніх програм з усіх предметів з гендерно чутливим змістом, напрацювання відповідних методичних рекомендацій та методичної літератури. Не пасе задніх у питаннях формування гендерно чутливого середовища в освіті міста і Кропивницький, про що говорила начальниця управління освіти міської ради Лариса Костенко.
— В освіті Кропивницького рівне ставлення до кожного учня та учениці, всі вони мають рівні можливості та права. До прикладу з практики: ми створили міжшкільний ресурсний центр і спочатку ділили на заняттях хлопців і дівчат. А зараз учні виконують ту роботу, яка їм більш цікава і немає такого поділу на суто чоловічу чи жіночу. Інший приклад — шкільний предмет “Захист України” — вивчають дівчата разом із хлопцями. Є в міській освіті досвід кадетства — спочатку ці класи відкривали для хлопчиків, зараз там вчаться і дівчатка. Це ті важливі кроки, які треба і далі розвивати. А сама Стратегія знайде відображення і в міській програмі розвитку освіти, — зазначила посадовиця.
Поділилася досвідом роботи на прикладі конкретного навчального закладу директорка КЗ “Ліцей “Науковий”, депутатка міської ради Наталя Чередніченко.
— Впроваджувати Стратегію в закладі необхідно з повного перегляду концепції діяльності цього навчального закладу. Ми проаналізували всю наочність, що є в ліцеї з якою працюють вчителі та учні, і виявили дуже багато моментів, що не відповідають сучасним тенденціям гендерної рівності. Звісно, ж за один день цю ситуацію не виправити, тому формуємо поетапний план, за яким приводитимемо наочність в закладі до вимог гендерної чутливості. Наступний крок — впровадження гендерно чутливих уроків, — розповіла Наталя Чередніченко.
Члени робочої групи ділились своїми думками з цього приводу, і разом з тим відзначали якісну роботу в галузі освіти за цим напрямом в місті.