У Кіровоградській обласній військовій адміністрації презентували проєкт рейкобуса, який має на меті покращити транспортне сполучення найвіддаленіших куточків області. Проєкт розроблений ініціативною групою на чолі з головою правління Кіровоградської обласної громадської організації "Об’єднання болгар "Нашите Хора" Сергієм Осадчим.
— Завантаженість автомобільних доріг, вимагає від нас вдосконалення транспортного сполучення із західною частиною області. Якісне транспортне залізничне сполучання – це інвестиція у здоров’я, добробут, мобільність, у ділову активність наших громадян, — зазначив під час презентації перший заступник начальника Кіровоградської ОВА Павло Конопко.
Голова правління громадської організації "Об’єднання болгар "Нашите Хора" Сергій Осадчий повідомив, що проєктом передбачається введення в експлуатацію трьох залізничних маршрутів:
- Велике кільце (Вапнярка-Рудниця-Гайворон-Голованівськ-Помічна-Кропивницький-Знам’янка-Цвіткове-Тальне-Христинівка-Зятківці-Вапнярка) – протяжністю 783 кілометри;
- Мале кільце (Гайворон-Голованівськ-Рудня-Помічна-Кропивницький- Знам’янка- Цвіткове-Тальне-Христинівка-Умань-Зятківці-Гайворон) – протяжністю 600 кілометрів;
- Лінійний маршрут (Голованівськ-Ємилівка-Йосипівка-Болеславчик-Підгородня-Помічна-Бобринець-Долинська-Знам’янка-Кропивницький) – протяжністю 444 кілометри.
— Основна ідея – використати наявні потужності існуючого рейкового сполучення. Та задіяти рухомий склад придбаних рейкових автобусів на постійній основі. Звичайно, інфраструктура потребує осучаснення: безпека, швидкість та сервіс. Опитування в найвіддаленіших куточках області підтверджують, що топ-проблемою є транспортна, тобто переміщення в межах Кіровоградщини. Це і дало підгрунтя до формування ініціативної групи зі створення проєкту рейкобуса, — підкреслив Сергій Осадчий.
На заході були присутні народні депутати України Ігор Мурдій та Юрій Кузбит, фахівці залізничної та автомобільної галузей, інженери підприємств, представники Укрзалізниці. Довідково Рейковий автобус (рейкобус) — дизель-поїзд малої складової (один-чотири вагони). Рейкові автобуси належать до дизельного моторвагонного рухомого складу і призначені для забезпечення приміських пасажирських перевезень, зазвичай, на неелектрифікованих ділянках залізниць у вигляді автономного поодиноко пасажирського транспортного засобу.