Йдеться про відновлення 8 км вузькоколійки між Равою-Руською та Держкордоном.
Фото: ЛОДА
15 лютого у Львові підписали Меморандум про співпрацю щодо розбудови залізничної інфраструктури на території Рава-Руської громади. Зокрема, йдеться про відновлення євроколії між Равою-Руською та Держкордоном (Гребенним). Про це повідомили у пресслужбі ЛОДА.
Підписантами стали чотири сторони – ЛОДА, Рава-Руська міська рада, Добросинсько-Магерівська сільська рада та АТ «Укрзалізниці». Технічне завдання передбачає капітальний ремонт колії європейського зразка завдовжки 8 км, а також реконструкцію залізничного вокзалу у м. Рава-Руська з можливістю проводити митний контроль. Наразі стартують роботи з виготовлення проєктно-кошторисної документації за кошти громади та області, що обійдеться у 4 млн грн. Як додали в ЛОДА, на проєкт за 6 років анонсували скерувати з держбюджету 200 млрд гривень.
Читайте також: Мільярди «Великого будівництва», Або чому на Львівщині першу платну дорогу побудують не скоро
Загалом проєкт відновлення євроколії до польського кордону має стати частиною програми «Велике будівництво» у напрямі оновлення Укрзалізниці. Виготовити ПКД планують цього року. Замовником робіт є Рава-Руська міська рада.
Згідно з проєктом, 1 млн грн мають спрямувати на залізничний вокзал, ще 3 млн грн – на на виготовлення ПКД реконструкції залізничного сполучення від Держкордону до Рава-Руської.
Додамо, що шлях через прикордонний перехід Гребенне – Рава-Руська є найкоротшим та найзручнішим залізничним сполученням (339 км) між Варшавою та Львовом.
Євроколію не експлуатують з 2005 року. Вартість проєкту орієнтовно становитиме 100 млн гривень. Для її модернізації потрібно буде відремонтувати пасажирську будівлю, платформу близько за 14,7 млн грн, також колії, переїзди, мости на загальну суму 31 млн грн. Загальна очікувана вартість капітальних інвестицій – до 83 млн грн.
Нагадаємо, що в Україні до 2025 року планують завершити євроінтеграцію української залізничної мережі. Відомо, що Міністерство інфраструктури у 2021 році планувало розпочати роботу над проєктом побудови залізничної мережі європейського формату, щоб запустити новітні потяги, які можуть рухатися із швидкістю руху понад 250 км/год.
Крім того, у грудні минулого року в Україні оголосили про новий напрям програми «Велике будівництво». Він стосується оновлення Укрзалізниці. Планується, що цей процес триватиме 6 років і залучити для його інвестування мають близько 200 мільярдів гривень.