Частину вулиці планують відкрити до Дня Незалежності, адже зараз ремонтні роботи вже на кінцевому етапі, залишилося лише облаштувати велодоріжки.
Фото: Тарас Бабенчук
У Львові вже тривалий час ремонтують вулицю Степана Бандери. У районі «Львівської політехніки» від вулиці Коновальця до Чупринки ремонтні роботи майже завершено, але ще облаштовують велодоріжки. Цей відрізок планують відкрити до Дня Незалежності.
На вулиці облаштували дві смуги проїзду, по яких буде рухатися громадський і приватний транспорт. Дорогу вирішили застелити бруківкою, а деякі з дерев на вулиці зрізали, однак певну частину залишили, і мають висадити також нові.
«Станом на сьогодні роботи йдуть активно. Так виглядає, що більшу частину робіт вже виконали, адже великий відрізок вулиці вже у бруківці. Також замінили 90% всіх мереж. До Дня Незалежності постараємося відкрити проїзд від вулиці Чупринки до Коновальця», – каже мер Львова Андрій Садовий.
Інженер з інженерних мереж компанії «Онур» Віктор Онищук каже, що від вулиці Чупринки до Коновальця замінили всі інженерні мережі, підключення будинків, водопровід. Зараз завершується облаштування верхнього покриття. Залишилося зробити вуличне освітлення і контактні мережі.
«На наступній ділянці від Антоновича до Городоцької вже на 90% замінили мережі. Приблизно через 10 днів плануємо завершити переключення водопроводу», – каже він.
Залишилося частково встановити дощоприймачі від вулиці Героїв УПА до Антоновича.
Читайте також: Десятки паркомісць і звужена проїзна частина. Якою буде вулиця Бандери після реконструкції
До вулиці Городоцької ремонт триватиме до кінця року, тому що в процесі роботи з’являються речі, які не були враховані у проєкті. Через це влада прийняла рішення у майбутньому робити архітектурні конкурси на проєкти, щоб перемогу отримували ті, хто одразу зможе врахувати всі аспекти.
Зокрема, проєктом не врахували підпірну стінку біля Органного залу, яка зараз вже нахилена, її довжина становить близько 170 метрів. Місто має у планах зробити й цю стінку, тому потрібно коригувати проєкт знову і передбачити на це кошти.
«Якщо дивитися на проєкт, який виграв цей тендер, то його багато коригували, бо у ньому не було враховано реалій цього часу. Активісти давали свої зауваги, в процесі роботи ми все враховували. На фініш будемо мати чудову вулицю з освітленням, велодоріжками, місцями для паркування», – додав міський голова.
Читайте також: У Львові показали, яким буде перший транспортний хаб на вулиці Бандери. Візуалізація
Керівник «Львівавтодору» Микола Лесюк каже, що в проєкті передбачили сходи біля входу до головного корпусу «Львівської політехніки». Раніше громадяни Львова казали, що вони можуть заважати пішоходам, однак керівник стверджує, що це не так.
«Сходи будуть, вже є проектне рішення, вони будуть розташовані так, що це не заважатиме пішоходам», – каже він.
Щодо вулиці Федьковича, яку також необхідно ремонтувати, є проєкт, але зараз обдумують логістичні питання. Оскільки зараз вся ділянка дороги перекрита, то місто хотіло б розпочати ремонтні роботи вже, однак в бюджеті на це не передбачили коштів. Якщо будуть варіанти дофінансування, то цього року її також відремонтують.
Вулиця Федьковича і площа Липнева – великий проєкт. Незабаром мають оголосити архітектурний конкурс на реконструкцію ринку «Привокзального», який має стати одним з найращих продовольчих ринків в Україні.
Як зазначив Микола Лесюк, переробляти будуть також вулицю Професорську, зокрема й підпірну стінку. По цій ділянці буде окремий проєкт, її планують здати у тих термінах, що й вулицю Бандери, тобто до кінця цього року.
Читайте також: Ремонтна кампанія у Львові. Коли відкриють вулиці Бандери, Хмельницького і Пекарську
Читайте також: Чому у Львові не відремонтували вулицю Залізничну, якою тепер об'їжджають Шевченка
Нагадаємо, що ескізний проєкт реконструкції вулиці розробив комунальний «Інститут просторового розвитку», а робочий проєкт – ТзОВ «Трамдорпроект». Роботи виконує ТзОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл», загальна вартість становить понад 209 млн грн.
На перетині вулиць Чупринки та Степана Бандери має бути зручне пересідання між різними видами транспорту (трамвай, автобус, велосипед). Там облаштують велостійки для приватних велосипедів, озеленять територію, встановлять лавки та облаштують місця для очікування транспорту.
Софія Шавранська
Фото і відео Тараса Бабенчука