Однією з основних причин низької конкурентоспроможності національної економіки є високий рівень не лише комунальних тарифів, але й тарифів на перевезення вантажів, що підвищує рівень затратності готової продукції. «Укрзалізниця» вчергове підвищила тарифи на перевезення окремих вантажів, зокрема руди та зерна.
«Укрзалізниця» з 00:00 17 серпня 2021 року підвищила тарифи на перевезення вантажів першого й другого тарифного класів. Відповідна телеграма від 16 серпня оприлюднено на сайті «Укрзалізниці».
«Згідно з Наказом Міністерства інфраструктури від 11 серпня 2021 року №418, починаючи з 00:00 години 17 серпня 2021 року, розрахунок плати за вантажні перевезення проводиться за тарифами Збірника тарифів із застосуванням коефіцієнтів для: вантажів 1-го класу … – 1,831; з 1 січня 2022 року – 2,204; вантажів 2-го класу … – 2,613; з 1 січня 2022 року – 2,782», – сказано в документі.
Наказом передбачається, що тариф на перевезення групи вантажів першого тарифного класу (в тому числі залізної руди) з 1 вересня зросте на 8%, з 1 січня 2022 року – на 20,4%. На перевезення вантажів другого тарифного класу (зокрема, аграрної продукції) тариф з 1 вересня зросте на 8%, а з 1 січня – на 6,5%. Крім того, збільшиться тариф на порожній пробіг вагонів».
Підвищення тарифів на перевезення руди та зерна однозначно призведе до зростання їх кінцевої вартості, що у підсумку знизить конкурентоспроможність готової продукції в цілому, а це втрата конкурентних переваг на світовому ринку.
Економіст