Відколи відкрили проїзд вулицею Степана Бандери, а це було 18 грудня, правоохоронці зафіксували там п’ять ДТП.
ФОТО: ГО ЗРУЧНЕ МІСТО
Нові світлофори на вулиці Степана Бандери облаштують на початку березня. Нині на деяких ділянках вулиці працюють тимчасові, а на інших є лише опори та комунікації під нову техніку. У грудні торік вулицю відкрили для проїзду після реконструкції, утім завершення усіх робіт, що передбачені проєктом і здача вулиці в експлуатацію, заплановані на 2022 рік. Тим часом мешканці скаржаться, що відремонтована вулиця, яку робили за принципом «Вулиця для всіх», має недоліки. Зокрема, найчастіше йдеться про небезпечні перехрестя, відсутність розмітки, воду, яка збирається біля зупинок і пішохідних переходів.
За даними патрульної поліції Львова, відколи відкрили проїзд вулицею Степана Бандери, а це було 18 грудня, правоохоронці зафіксували там п'ять ДТП. Аварії, що закінчились оформленням європротоколу і викликом єврокомісара, у цю статистику не потрапляють.
Читайте також: Десятки паркомісць і звужена проїзна частина. Якою буде вулиця Бандери після реконструкції
12 січня на перетині вулиць Степана Бандери і УПА рух на деякий час заблокували через зіткнення буса і трамвая. Ймовірно, водій авто знехтував правилами і не зважив на знак «Дати дорогу». У поліції нагадують, що поки на цій вулиці не працюють світлофори, водії мають керуватись знаками.
У коментарі Тvoemisto.tv керівник ЛКП «Львівавтодор» Микола Власюк пояснює, що вулицю ще не здали в експлуатацію.
«Її лише відкрили для проїзду, аби зменшити незручності у зимовий період», – каже він.
На ній ще не працюють світлофори, немає розмітки, однак, як тільки це допрацюють, запевняє він, вулиця стане значно безпечнішою.
«Світлофорів, передбачених проєктом, на вулиці Степана Бандери ще не встановили. Там є опори, підведені необхідні кабелі, а обладнання ще очікуємо. Будуть світлофори на перетині вулиці Степана Бандери і УПА, а також на вулицях Федьковича, Коновальця, Карпінського. Обладнання голландське. Очікуємо поставку на 28 лютого, до 10 березня мали б його встановити», – каже Микола Власюк.
Ті світлофори, які нині є на вулиці Бандери, зокрема біля «Львівської політехніки», тимчасові. Їх поставили на ділянках, де найбільше пішоходів, а також на деяких перехрестях, зокрема на Бандери – Антоновича, де були проблеми із рухом електротранспорту.
Микола Власюк також визнає, що дещо ускладнює рух вулицею відсутність розмітки. Він каже, що її нанесуть, як тільки дозволить погода, каже, що для цього має бути сухо. Окрім цього, на вулиці ще облаштують павільйони на зупинках, вуличне освітлення і озеленення. Також допрацюють громадський простір на перетині з вулицею Чупринки і демонтують підпірну стінку з боку вулиці Професорської.
Читайте також: Вулицю Бандери у Львові передумали замощувати римським каменем. Відео, Фото
«Виконати маємо все по першій частині проєкту і по корегованій, тоді вулицю здамо, підпишемо необхідні документи і повідомимо інформацію щодо гарантійних термінів. Хочемо, щоби це було в 2022 році», – зазначив він.
Також на деяких ділянках вулиці Бандери збирається вода. Найбільше це помітно на пішохідних переходах і поблизу зупинок громадського транспорту.
«Наш технічний нагляд обстежує ті всі ділянки, бере їх на олівець. Йдеться і про місця де збирається вода, і про інші недоліки. Зима – добрий тест для дороги. Усі недоліки підрядник усуне», – запевнив Микола Власюк.
На разі підрядник, що працює на цій вулиці, компанія «Онур», отримала майже 149 мільйонів гривень за виконані роботи. Вартість робіт за тендером – 209 мільйонів гривень. Згодом ще буде корегування, тож ймовірно вартість реконструкції цієї вулиці зросте.
Нагадаємо, що проєкт реконструкції Бандери, «Вулиця для всіх», фінансували за кошти Федерального міністерства економічного співробітництва та розвитку (BMZ). Його обрали з-поміж трьох ідей під час багатьох етапів урбаністичних та громадських слухань. На слуханнях львів’яни вимагали залишити бруківку та розширити вулицю до чотирьох смуг замість пропонованих двох. За словами тоді чинного головного архітектора Львова Юліана Чаплінського, ширини наявної вулиці не вистачає, аби облаштувати там виділені смуги, а для розширення доведеться зрізати дерева. Тоді проєкт підкоригували і повернули бруківку.
На початку ремонту планували, що дорожнє покриття вулиці буде комбінованим. Стару бруківку мали залишити хіба що у міжколійному просторі та у слотах для паркування. Втім, у грудні минулого року, коли вже активно велись роботи, при замощуванні вулиці вирішили не використовувати римського каменю. Дорогу вистелили дрібною бруківкою-мозаїкою, а між рейками грубою бруківкою.
Вікторія Савіцька