Найчастіше українці приймають рішення щодо купівлі продуктів та товарів, виходячи з відповідності ціни та якості (42%). Про це свідчать дані опитування Соціологічної групи “Рейтинг“.
За даними опитування, по 29% керуються тим, що регулярно купують одні і ті ж товари (стратегія регулярного споживання), або через можливість купити їх дешевше (стратегія мінімізації витрат).
Ще 20% купують тому, що покупка приносить задоволення (гедоністи), 13% – купують товари найкращої якості (перфекціоністи). Лише 4% зазначили, що купують товари імпульсивно (стратегія імпульсивного споживання), 2% – через те, що товар є новинкою (споживання новинок).
Результати кластерного аналізу стратегії поведінки споживачів дозволили розділити споживачів на такі групи: гедоністи (38%), раціоналісти (24%), традиціоналісти (21%) та економні (19%).
“Гедоністи” – обирають товари найкращої якості, купують те, що за ціною відповідає якості та приносить задоволення – переважають у категорії молоді, серед чоловіків та тих, хто працює (відповідно має вищі доходи).
“Раціоналістів”, які купують дешевше та коли є хороше співвідношення “ціна – якість”, їх більше серед представників середнього покоління, чоловіків, тих, хто працює, а також пенсіонерів.
“Традиціоналістів”, які купують одні й ті самі товари у співвідношенні “ціна – якість”, їх більше серед молоді та тих, хто працює.
“Економних”, які купують дешевше та одне і те саме – більше серед старших, жінок (їх більше серед найстаршої категорії) та безробітних і тих, хто на пенсії.
“В цілому, це хороші, адекватні стратегії розвинених суспільств з непоганими економічними показниками”, – йдеться в повідомленні.
Опитування проведене 8-9 жовтня 2022 року по всій Україні за виключенням тимчасово окупованих Росією територій Криму та Донбасу, а також територій, де на момент опитування відсутній український мобільний зв’язок. Вибіркова сукупність: 1000 респондентів. Метод опитування: CATI (Computer Assisted Telephone Interviews – телефонні інтерв’ю з використанням комп’ютера). Помилка репрезентативності дослідження з довірчою імовірністю 0,95: не більше 3,1%.
Нагадаємо, за даними опитування Соціологічної групи “Рейтинг”, у вересні 2022 року серед тих, хто мав роботу до війни, працюють 61%: повноцінно – 36%, віддалено або частково – 19%, знайшли нову роботу – 6%. Натомість 37% втратили роботу і не працюють.