В останні місяці 2021 року в торгівельних мережах України спостерігалося зростання цін на переважну більшість продовольчих товарів, що зумовлено підвищенням рівня собівартості сільськогосподарської сировини нового врожаю. Основна причина – це значне зростання енергоносіїв (природного газу, електроенергії, світлих нафтопродуктів).
Новий 2022 рік українці зустрічають із оновленими цінами на базові продукти. Великі мережі Auchan, Metro, Novus, Varus показали ситуацію з вершковим маслом, молоком та сиром.
Вершкове масло «Селянське 72,5%» в середньому коштує 52,42 грн за упаковку 200 грамів. Найвигідніша пропозиція на сьогоднішній день представлена у Varus – 47,90 грн. В інших мережах дорожче за 51 грн. Значно нижча середня вартість масла «Яготинське 73%» – 42,45 грн за 200-грамову упаковку. На полицях Novus можна знайти цей продукт за 37,99 грн.
Молоко на кінець 2021 року зросло у вартості. Сьогодні українці мають заплатити в середньому 30,55 грн за 90 мл «Простоквашино 1%», причому у Metro можна знайти пропозицію за 28,20 грн. Середній цінник «Яготинське 2,6%» складає 31,22 грн.
Твердий сир «Звени Гора голландський 45%» в середньому коштує 343 грн за кілограм, або 109 грн за упаковку 285 грамів. За кілограм сиру «Комо російський 50%» українці в середньому платять 300,27 грн.
Зазначимо, що значною мірою постійне зростання цін на молокопродукти зумовлено відсутністю належного державного цінового контролю. Більше того, чергове підвищення цін на молокопродукти не завжди супроводжується покращенням якості цих продуктів. Уповільнення необґрунтованого зростання цін на молокопродукти також може бути забезпеченим за умови ефективнішої діяльності Антимонопольного комітету України на ринку молока та молокопродуктів.
Економіст