На автомобіль встановили несучий гвинт діаметром 14,22 м, обтічник замість лобового скла, хвостовий обтічник і два кілі (без керма)
- Посилання скопійованоlink copied
ього дня, 16 листопада, рівно 80 років тому відбулися перші випробування унікального транспортного засобу для десантних військ – Hafner Rotabuggy. Машина, розроблена Раулем Хефнером з британського Експериментального інституту ВДВ (AFEE), була сумішшю джипа Willys MB та гелікоптера.
На автомобіль встановили несучий гвинт діаметром 14,22 м, обтічник замість лобового скла, хвостовий обтічник і два кілі (без керма). Машина призначалася для скидання з літака та висадки десанту. Максимальна розрахункова швидкість була 240 км/год, а крейсерська – 129 км/год. Швидкість зниження за 77 км/год – 4,9 м/м, а за 240 км/год – 10,1 м/с.
Перед тим, як підняти в повітря Rotabuggy, було проведено експеримент на міцність конструкції. За його результатами з’ясували, що машина повною масою 1411 кг здатна витримати падіння з висоти 2,35 м. Проте перші льотні випробування, проведені 1943 року, виявилися невдалими. Чудо-джип, що буксирувався важкою вантажівкою Diamond T, не зміг набрати необхідної швидкості. У результаті, вже 27 листопада за допомогою автомобіля Bentley з двигуном в 4,5 л машині все ж таки вдалося злетіти і досягти швидкості 72 км/год.
А вже у лютому наступного року Rotabuggy зміг показати у польоті результат 113 км/год. Останні випробування провели у вересні 1944 року. Машина, яку скинули з бомбардувальника Whitley, спромоглася протриматися в повітрі 10 хвилин, пролетівши на висоті 122 м зі швидкістю 105 км/год. Однак надалі розробку унікального джипу були згорнуті, так як з’явилися куди більш досконалі за конструкцією тактичні планери.
На жаль, оригінальний Hafner Rotabuggy не зберігся. Натомість можна помилуватися на його точну копію, яку сьогодні виставлено у Музеї армійської авіації у Міддл-Уолопі.
Джерело