В країнах, що розвиваються, до яких відноситься і Україна відбувається стрімке зростання цін на продукти харчування.
Це пов’язано з тим що, компанії по всьому світу стикаються з безліччю проблем, пов’язаних з ланцюжком поставок, а також з більш високими витратами на енергію, сировину, упаковку і доставку. Тому споживачам слід готуватися до ще більш високих цін на повсякденні товари, пише Bloomberg.
Наприклад, компанія Unilever, виробник мила Dove, була змушена підняти ціни на свої продукти в середньому на 4% за минулий квартал. Це найбільший стрибок цін на продукцію з 2012 року, відзначили в компанії. Більш того, компанія допустила, що ціни будуть продовжувати підніматися і в наступному році.
Про таку тенденцію говорять також в Nestle SA, Procter & Gamble Co. і Danone SA.
«Нас чекає ще як мінімум 12 місяців інфляційного тиску. Така інфляційна ситуація, як зараз, складається десь раз в 20 років», — заявив CEO Unilever Алан Джоуп.
Відзначається, що в США і інших розвинених економіках інфляція швидко виросла до значень, не бачених з часів фінансової кризи 2008-го. Це знаменує серйозну зміну в глобальній економіці і створює нові виклики для центральних банків, що роками утримували наднизьку інфляцію. Тепер вони повинні або скорочувати економічні стимули до завершення пандемії, або не робити нічого, тому що інфляція тимчасова.
Поки найсильніше інфляція вдарила по економіках країн, що розвиваються, свідчать результати Nestle. За перші 9 місяців 2 021-го швейцарська компанія підняла ціни в країнах, що розвиваються на 2,6%, що в три рази більше, ніж в розвинених. Однак Danone вважає, що інфляція наздожене всіх.