GE Aerospace повідомила, що успішно провела на своїй базі в Ніскаюні (штат Нью-Йорк) стендові випробування прототипу гіперзвукового двигуна, в якому поєднуються принципи прямоточного реактивного двигуна і ротаційного детонаційного двигуна. У перспективі така силова установка може використовуватися не тільки в ракетах, але й безпілотниках та літаках. Компанія повідомила, що у 2024 році має з’явитися повномасштабна версія цього двигуна.
GE Aerospace вважає нову силову установку практичною, оскільки вона працює як на надзвукових швидкостях (менше ніж 3 Махів), так і на гіперзвукових швидкостях (понад 5 махів). Серійна версія повинна виявитися меншою і легшою за аналоги, а відсутність рухомих частин робить двигун простим і надійним як в експлуатації, так і в обслуговуванні.
Гіперзвукові технології можуть зробити революцію в аерокосмічній галузі, але політ зі швидкістю, що більш ніж у п’ять разів перевищує швидкість звуку, вимагає серйозних інновацій, і це стосується не тільки нових жароміцних матеріалів та електроніки, але також двигунів, які можуть забезпечити гіперзвуковим апаратам стійкий і, найголовніше, маневрений політ.
Зараз багато прототипів гіперзвукових ракет є плануючими апаратами: вони підіймаються на велику висоту, досягають гіперзвукових швидкостей і йдуть в пікірування. З цього моменту лише гравітація та інерція є їхньою рушійною силою. А це сильно обмежує дальність, маневреність та загальну ефективність літального апарату чи ракети.
В ідеалі, потрібен двигун, який може рухати апарат протягом більшої частини польоту. Це дозволило б стабільно літати на менших висотах, збільшило б дальність польоту та забезпечило б більшу маневреність.
Для гіперзвукових швидкостей добре підходить прямоточний реактивний двигун, але такі установки не дуже добре справляються зі своєю роботою на низьких надзвукових швидкостях, тому апарат все одно потрібно розганяти ракетою-носієм, поки він не стане досить швидким для включення реактивної прямоточної силової установки.
Щоб обійти цю проблему, GE Aerospace і створила гібридний двигун, у якому поєднуються принципи прямоточного реактивного двигуна та ротаційного детонаційного двигуна. Кожна частина цього двигуна добре працює на певних швидкостях.