15.11.2023 14:31
Ракетна атака по портовій інфраструктурі Одеської області, яка призвела до пошкодження цивільного судна, викликала нову хвилю занепокоєння щодо безпекової ситуації у портах. Про це повідомляє Українська зернова асоціація , передає agronews.ua.
«Внаслідок атаки ситуація на фрахтовому ринку станом на кінець тижня була невизначеною, а зниження ставок фрахту на перевезення зерна с глибоководних портів Одеської області, яке спостерігалося впродовж минулих тижнів, припинилося», — зазначають експерти.
Станом на 10 листопада фрахт на перевезення кукурудзи хендісайзами за ключовими напрямками залишився на рівні минулого тижня: до Ізраїлю і східного узбережжя Італії — 45-46 $/т, до східного Середземномор’я — 43-45 $/т, до середземноморського узбережжя Іспанії — 48-50 $/т.
Фрахт на перевезення кукурудзи панамаксами з Одеси, Південного та Чорноморська у напрямку Китаю також залишився без змін — на рівні 60-62 $/т.
У річкових портах Дунаю ставки фрахту розвивались різноспрямовано. Ставки на перевезення кукурудзи коустерами 6000 т з портів Рені та Ізмаїл у напрямку Мармари знизилися на 2-3 $/т — до 35-36 $/т, Греції — приблизно на 2 $/т, до 39-41 $/т. Фрахт до Ізраїлю виріс приблизно на 2-3 $/т — до 51-52 $/т, східного Середземномор’я — приблизно на 1-2 $/т, до 47-48 $/т, до Севільї — на 1 $/т, до 59-61 $/т. Ставки залишилися відносно стабільними у напрямках східного узбережжя Італії та Іспанії — 51-52 $/т та 55-56 $/т відповідно.
Суттєво знизився фрахт на перевезення агропродукції баржами на Констанцу через велику кількість доступних барж та недостатні обсяги культур. Ставки на перевезення кукурудзи знизилися на 7-8 €/т — до 25-26 €/т, соняшнику — на 15-16 €/т, до 41-42 €/т.