10.11.2023 17:04
Найбільше від блокади польського кордону постраждають дрібні фермери, які експортували у ЄС автомобілями до 1 тис. т агропродукції. Про це розповів Сергій Орловський, засновник трейдингової компанії «Агроойлтрейд», пише Latifundist.com, передає agronews.ua.
«Автотранспорт дав можливість працювати малим фермерам. Відкрив їм можливість бути експортерами. Якщо, наприклад, такому фермеру треба поставити зерно до Німеччини залізницею, то спочатку треба перевезти його на елеватор. Далі експедитор поставить вагони, вони доїдуть до Польщі, там перевантажаться і поїдуть до кінцевого покупця. Логістика автомобілями дещо схожа, але немає оцього перевантаження з вагона у вагон», — пояснив Сергій Орловський.
Сергій Супрунюк, директор «Волинь-Зерно-Продукт», теж зауважує, що ця історія вдарить боляче насамперед по кишені простого фермера. За його словами, багато дрібних фермерів на Волині живуть за рахунок експорту своєї продукції у країни ЄС.
«Ця ситуація для них є вкрай негативною. Ми теж колись мали гіркий досвід, коли в черзі замитнені автомобілі простояли понад 20 днів. А це заробітна плата водію, амортизація, відсотки банку тощо. Тому я розумію, у скільки їм обійдуться такі простої», — пояснив Сергій Супрунюк.
Середньодобова норма пропуску автомобілів з сільськогосподарською продукцією на експорт через митні пункти у листопаді:
- через кордон із Польщею 5989 т на добу (~250 авто);
- з Румунією 4022 т на добу (~167 авто);
- з Угорщиною 3091 т на добу (~128 авто);
- зі Словаччиною 1544 т (~64 авто);
- з Молдовою 2889 т (~120 авто).