У Кіровоградській ОВА під час зустрічі з першим заступником начальника обласної військової адміністрації Павлом Конопком представники АТ "Укрзалізниця" презентували концепцію розвитку приміського залізничного сполучення області. Як зазначив Павло Конопко, цей проєкт координується Віцепрем'єр-міністром з відновлення України Олександром Кубраковим, і, що важливо, є можливість залучити грантову допомогу від Республіки Корея, яка має намір виділити кошти на відбудову України. Начальник виробничого підрозділу "Знам’янська дирекція залізничних перевезень" регіональної філії "Одеська залізниця" Володимир Матвієнко повідомив, що як варіант реалізації проєкту, розглядається створення регіональної приміської залізничної компанії спільно з обласною радою, громадами області, регіональним бізнесом.
— У рамках реалізації, пропонується закупити новий рухомий склад (близько чотирьох електропотягів та 6-8 рейкових автобусів), будівництво нових експлуатаційних депо та сервісних центрів компаній виробників рухомого складу, формування електропоїздів по місткості, перехід за необхідності до системи створення хабів, — зазначив Володимир Матвієнко.
За його словами, для сполучення між населеними пунктами задіють існуючі колії «Укрзалізниці» за трьома групами напрямків:
- Міський та приміський: Кропивницький-Помічна-Голованівськ, Олександрія-Долинська-Миколаїв, Знамянка-Кропивницький-Вознесенськ-Одеса
- Регіональний: Кропивницький, Долинська, Кривий Ріг-Знам’янка, Олександрія, Світловодськ, Кременчук, Помічна-Голованівськ, Вознесенськ, Миколаїв
- Міжрегіональний: Кропивницький-Миколаїв, Кропивницький-Вознесенськ-Одеса, Кропивницький-Кременчук-Полтава.
— Дуже цікаві ідеї. Це ще не є концепт-проєктом. Це поки наші «думки вголос», як воно може виглядати. Треба ще доопрацювати технічну і фінансову складову, — підсумовуючи, акцентував Павло Конопко.
Нагадаємо, в Україні функціонує Національна транспортна стратегія до 2030 року, затверджена розпорядженням Кабміну від 30.05.2018 року, яка передбачає утворення за участі органів місцевого самоврядування приміських залізничних компаній у системі пасажирського транспорту (в тому числі за допомогою механізмів державно-приватного партнерства).